Veelgestelde vragen over internet vergelijken

Is overstappen via BesparenmetVergelijken naar een andere provider gratis?

Ja. Controleer wel of uw huidige abonnement opzegbaar is of binnen nu en 2 a 3 maanden afloopt.

Wat doet jullie overstapservice precies?

Onze overstapservice ontneemt u alle rompslomp uit handen. Onze overstapservice zorgt ervoor dat uw huidig abonnement beëindigd word en uw nieuw abonnement geactiveerd word. Zo zit u niet zonder internet, bellen en/of tv en nooit met dubbele lasten. U zal middels enkele e-mails op de hoogte gehouden worden van de voortgang. Tevens krijgt u altijd een gratis klantenservicenummer bij uw bestelling voor eventuele vragen of onduidelijkheden.

Lees meer over het overstappen van internet provider.

Welke aanbieders worden vergeleken?

Wij vergelijken momenteel alle grote landelijke internet providers, te weten:

– Canal Digitaal
– Fiber
– KPN
– OnlineNL
– OnsBrabantNet
– Stipte
– T-Mobile
– Tele2
– Telfort
– UPC
– Vodafone
– XS4ALL
– Ziggo

Wat moet ik doen als ik ga verhuizen?

Als uw internet abonnement ook beschikbaar is op uw nieuwe adres (gebruik onze internet vergelijker om dit te controleren) kan u deze probleemloos oververhuizen. Neem contact op met uw huidige aanbieder om uw abonnement over te zetten van adres (hiervoor kan uw aanbieder eenmalige administratiekosten voor in rekening brengen).

U kan er ook voor kiezen om uw huidig abonnement te laten beëindigen wanneer u verhuisd en over te stappen op een nieuwe aanbieder. Zo profiteert u optimaal van speciale aanbiedingen, die aan nieuwe klanten worden gegeven.

Kan ik wijzigen, upgraden of downgraden zonder overstappen?

Ja. U kan via onze internet vergelijker een nieuw abonnement afsluiten bij dezelfde provider. Wij zullen uw huidige aanbieder dan informeren over uw wijziging en uw nieuwe abonnement verzorgen.

Vanaf wanneer kan ik overstappen?

Afhankelijk van de internet provider kan u vanaf 3 maanden tot uiterlijk 2 weken voordat uw huidig abonnement afloopt afsluiten en overstappen. U kan dit per aanbieder controleren in onze internet vergelijker (door op productnaam te klikken en bij “contract” de details te bekijken). Laat uw nieuwe contract op dezelfde dag ingaan als dat uw huidig abonnement afloopt.

Kan ik aanvragen zonder vast KPN telefoonabonnement?

Ja, indien u momenteel niet beschikt over een vast kpn telefoonabonnement is dit gaan enkel probleem. Alle internet providers kunnen hun diensten bieden ook als u niet over een vast kpn telefoonabonnement beschikt. Uw nieuwe aanbieder zal voor u de eventuele telefoonlijn huren bij KPN.

ADSL, kabel of glasvezel internet nemen?

Internet snelheden zijn fors toegenomen de laatste jaren. Zo kan ADSL een snelheid tot 60mb overbrengen, kabel internet kan tot snelheden van 120mb en glasvezel kan snelheden tot wel 500mb halen. Wat heeft u nodig?

ADSL en VDSL

VDSL is de opvolger van ADSL, wij praten verder alleen over ADSL aangezien VDSL voor veel mensen niet bekend is. Deze vorm van internetten is prima wanneer u niet al te veel waarde hecht aan een sneller internet verbinding. Wanneer u alleen op internet surft, wat mails verstuurd en zo nu en dan wat download. Dan is ADSL een prima manier van internetten voor u.

Kabel internet

Kabelinternet is weer een tandje sneller dan ADSL en VDSL. Wanneer u regelmatig download of met veel mensen uw internetverbinding moet delen in huis dan is dit een betere keuze dan ADSL of VDSL.

Glasvezel internet

Glasvezel is de nieuwste vorm van internet. Via deze nieuwe techniek kunnen de snelste internet snelheden behaald worden tot wel 500mb. Het grote voordeel is dat de downloadsnelheid en de uploadsnelheid even hoog zijn bij glasvezel. De downloadsnelheid word gebruikt als u wat naar uw eigen computer download. De upload word gebruikt wanneer u iets vanaf uw eigen computer op het internet zet bijvoorbeeld.

Wil u graag voorbereid zijn op de toekomst en van het snelste internet genieten, dan is glasvezel de beste keuze voor u.

Hoe plaats ik een bestelling?

Bij ons kan u snel en veilig afsluiten en aanbieders vergelijken. Hieronder vind u de stappen die u dient te doorlopen.

Persoonlijke gegevens

Bij uw bestelling dient u uw persoonlijke gegevens in te vullen. Wij vragen zoal uw naam en adres gegevens. Dit is nodig om het abonnement te kunnen leveren. Het is belangrijk dat u uw gegevens zo volledig mogelijk invult, zoals telefoonnummer en e-mail. Dit gebruiken wij om te kunnen communiceren met u en om contact te kunnen opnemen wanneer er onduidelijkheden zijn. Verder vragen wij uw bankgegevens, dit is nodig omdat de meeste aanbieders gebruik maken van een automatisch incasso. U zal nooit een factuur van Besparenmetvergelijken.nl ontvangen, de bank gegevens worden alleen gebruikt door de aanbieder van uw keuze.

Abonnement gegevens (overige gegevens)

Hier kan u uw huidige situatie opgeven en wat uw wensen zijn. Hier kan u verder aangeven of u bijvoorbeeld gebruik wil maken van nummerbehoud, bel onbeperkt wil gebruiken, gebruik wil maken van overstapservice, welke ontvanger u wil gebruiken voor tv kijken of dat u graag een anti-virus wil bij bestellen. Overal staat een “i” voor, zodra u hier op gaat staan verschijnt er aanvullende informatie.

Voorwaarden en afronden (algemene voorwaarden)

Hier vind u de algemene voorwaarden van uw gekozen provider terug. Deze dient u te accepteren voordat u verder gaat. Verder kan u hier nog opmerkingen aangeven die van belang zijn voor het verwerken van uw order.

Bevestiging van uw bestelling (controle en afronden)

Hier ziet u een overzicht van uw bestelling. Controleer deze gegevens en pas deze zo nodig aan door op “terug”  te drukken. Als alles juist is dan drukt u op “bestelling afronden” . Nu zal u een bevestiging van uw order ontvangen per e-mail. Mocht u geen e-mail hebben ingevuld dan ontvangt u de bevestiging per post. In deze bevestiging zal u alle informatie vinden betreffende uw oplevering.

Waarom zou ik overstappen?

Het overstappen van internetprovider heeft een aantal voordelen. Wij hebben hier een uitgebreide pagina voor uitgeschreven wat de voordelen zijn van het overstappen. Klik hieronder op de link.

Waarom zou ik overstappen van internet provider?

Kan ik ook zelf opzeggen?

U kan eenvoudig gebruik maken van onze overstapservice, zodat u probleemloos kunt overstappen.

Wenst u alsnog zelf uw abonnement(en) op te zeggen? Bekijk de mogelijkheden hiervoor op de website van uw huidige aanbieder en maak gebruik van een voorbeeld opzegbrief.

LET OP: Zeg pas op wanneer u een bevestiging van oplevering heeft ontvangen van uw nieuwe aanbieder en laat uw abonnementen voor de zekerheid twee weken langer doorlopen, voor eventuele complicaties op te vangen.

Met wat voor abonnement ben ik echt klaar voor de toekomst?

Ondanks dat wij adviseren om ieder jaar over te stappen, kan het zijn dat u hier geen behoefte aan heeft.

Kies voor een alles in 1 abonnement met in ieder geval 20mb aan internet snelheid en digitale of liefst interactieve tv. Eventueel kan u onze filters aan de linkerkant gebruiken om te finetunen. Met een alles in 1 glasvezel abonnement bent u nog beter voorbereid, maar deze zijn een stuk prijziger. Echter met glasvezel bent u nog beter voorbereid op de toekomst.

Consumenten die echt fervent tv kijker zijn, kiezen bij het bestellen het best voor een interactieve HD recorder. Hiermee kijkt u haarscherp tv, krijgt u interactieve mogelijkheden, kan u programma’s opnemen en soms zelfs live pauzeren (vaak alleen bij glasvezel).