Overstappen provider met gratis overstapservice
Het overstappen van provider maken wij graag zo gemakkelijk mogelijk voor u. Met een gratis overstapservice weet u zeker dat u geen problemen ondervindt van uw overstap. Uw nieuwe provider zegt uw oude abonnement op en verzorgt geruisloos uw overstap naar uw nieuwe abonnement. Dit heeft als voordeel dat u nooit zonder tv, vast bellen of internet zult komen.
De overstapservice geldt voor alle providers: KPN, Online, Tele2, Telfort, XS4ALL, Caiway, NLEx, T-mobile en Ziggo. Indien u naar een bepaald abonnement bij een andere provider wilt overstappen kunt u natuurlijk ook probleemloos vergelijken via onze vergelijker, maar dient u zelf het abonnement op te zeggen bij de provider. Dit is onder andere het geval bij Youfone. Dit kan eenvoudig en snel via een online opzegbrief.
Overstappen internet
Overstappen van provider is geregeld binnen 5 simpele stappen.
Stap 1: controleer uw huidige abonnement
Controleer tot wanneer uw huidige contracten lopen. Indien u uw abonnementen meer dan 1 jaar geleden bent aangegaan kunt u probleemloos overstappen. Uw nieuwe provider houdt dan rekening met de 1 maand opzegtermijn en laat uw nieuwe contract zo spoedig mogelijk ingaan.
Indien uw huidige contractperiode nog niet is afgelopen, dan kunt u extra kosten voorkomen door uw nieuwe contract in te laten gaan op de laatste dag van uw huidige contract. (een jaar contract loopt bijvoorbeeld van 16 januari tot 15 januari, uw nieuwe abonnement laat u ingaan op 16 januari)
Stap 2: bestel uw nieuwe abonnement
Vergelijk via onze vergelijker welke providers er allemaal leveren op uw postcode. Bestel het abonnement bij de provider van uw keuze. Tijdens het bestelproces kunt u aangeven dat u nog een lopend contract heeft bij een andere provider. Geef uw abonnementsgegevens op en uw nieuwe provider zal uw oudere abonnement opzeggen voor u.
Stap 3: bevestigingsbrief van uw nieuwe provider
U zult binnen enkele dagen een bevestiging van uw nieuwe provider ontvangen. In deze brief zal onder andere uw verwachte opleverdatum aangegeven worden. De overstap neemt meestal 4 tot 6 weken in beslag.
Stap 4: huidige abonnement opzeggen
Indien uw nieuwe provider om bepaalde redenen uw huidige abonnement(en) niet kan opzeggen voor u, dan zal uw nieuwe provider dat altijd aangeven. U kunt dan in veel gevallen via de klantenservice of per e-mail uw abonnement opzeggen. Voor het opzeggen kunt u bijvoorbeeld een standaard opzegbrief gebruiken die u op verschillende websites kunt downloaden.
Zodra u de bevestigingsbrief van uw nieuwe provider heeft ontvangen (stap 3) kunt u zelf uw contract bij uw huidige provider opzeggen. Dit gaat heel eenvoudig via een gratis standaard opzegbrief.
Let op:
Helaas geldt de overstapservice in veel gevallen niet voor losse televisieabonnementen. Deze dient u altijd zelf op te zeggen. Ook kan het zijn wanneer u van of naar een glasvezelabonnement overstapt u zelf uw huidige contract(en) op moet zeggen. Ga pas opzeggen wanneer u de bevestigingsbrief heeft ontvangen met daarin de verwachte opleverdatum. De verwachte opleverdatum kan vaak nagekomen worden, echter om eventuele vertragingen op te vangen adviseren wij uw huidige abonnement(en) minimaal 2 weken na de verwachte opleverdatum van uw nieuwe abonnement af te laten lopen.
Stap 5: installatie
Geruime tijd voordat de overstap daadwerkelijk plaatsvindt, zal u een doe-het-zelf pakket met uitgebreide handleiding ontvangen van uw nieuwe provider. Gekozen voor een monteur installatie? Uw nieuwe provider zal zo snel mogelijk contact met u opnemen voor een installatieafspraak.
Waarom overstappen internet provider?
/in TV, Internet & BellenWaarom u zou overstappen van internet provider kan meerdere redenen hebben. Er zijn een aantal zeer belangrijke redenen waarom u een overstap zou kunnen overwegen. Lees hieronder onze overstaptips waarom u zou moeten overstappen van internet provider. Is mijn internet abonnement nog wel up-to-date? Heeft u al een aantal jaar geleden een internet abonnement, een […]
Welk internet abonnement past bij mij
/in TV, Internet & BellenVoordat u gaat vergelijken dient u de keuze te maken welk internet abonnement het beste bij u past. Wilt u alleen internet, alleen (digitale) televisie, digitale televisie en internet, vast bellen en internet of toch liever een alles in 1 abonnement? Hieronder zullen wij u exact uitleggen welk abonnement u het beste kunt kiezen. U […]
Ziggo gestopt met analoge tv
/in TV, Internet & BellenKabelprovider Ziggo is gestopt met doorgifte van het analoge tv-signaal. Ziggo zal gemeente voor gemeente het analoge signaal stopzetten en heeft de eerste gemeentes reeds afgesloten van het analoge tv-signaal. Naar verwachting zal deze mega-operatie over zo’n 2 jaar voltooid zijn. Vanaf dat moment zal nergens in Nederland nog analoge televisie ontvangen kunnen worden. Eerste […]